Forum www.ceglaforum.fora.pl Strona Główna www.ceglaforum.fora.pl
Studia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

prof Olszewski
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ceglaforum.fora.pl Strona Główna -> Uczelnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grazia
Administrator



Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:33, 16 Lis 2010    Temat postu: prof Olszewski

Mam takie pytania z prawa konkurencji od koleżanki z ubiegłego roku, mam również opracowane odpowiedzi jeśli ktoś zechce przyniosę na ksero:)
pozdrawiam
Grażyna


PUBLICZNE PRAWO KONKURENCJI
Pytania na egzamin 2010r (Bezpieczeństwo wewnętrzne)
1. Scharakteryzuj podział prawa konkurencji.
2. Geneza prawa monopolowego.
3. Geneza zwalczania nieuczciwej konkurencji.
4. Organy ochrony konkurencji.
5. Wyłączenia podstawowe z art. 2 i 3 (warunkowe i bezwarunkowe).
6. Instytucje prewencyjne – charakterystyka.
7. Procedura koncentracyjna (kiedy się zgłasza a kiedy nie, jakie są stany koncentracyjne).
8. Praktyki ograniczające konkurencje/porozumienie.
9. Wyłączenia w zakresie porozumień ograniczających konkurencje.
10. Wyjaśnij pojęcia związane z kartelizacją
11. Wyjaśnij pojęcia związane z koncentracją.
12. Wyjaśnij pojęcia: pozycja dominująca, konkurent, rynek właściwy.
13. Postępowanie przed prezesem urzędu.
14. Instytucja Amicis curia
15. Postępowanie wyjaśniające/ Hybrydowe.
16. Jakie są przedawnienia i inne terminy procesowe.
17. Sankcje.
18. Świadek koronny.
19. Zakres podmiotowy i przedmiotowy starej i nowej ustawy.
20. Czyn nieuczciwej konkurencji.
21. Jak ustala się prawa osoby zagranicznej.
22. Tajemnica przedsiębiorstwa (definicja, okres trwania, formy naruszenia itd)
23. Czyny utrudniające wejście na rynek (wymienić 4 i scharakteryzować)
24. Kiedy dyskryminacja jest uzasadniona a kiedy nie? (przykłady)
25. Nieuczciwa reklama, pojęcia podobne do reklamy
26. Reklama porównawcza - wymienić przykłady (w ustawie)
27. Scharakteryzuj dobre obyczaje w ustawie (gdzie są określone a gdzie niedookreślone - w których artykułach)
28. Nieuzasadnione powództwo
29. Nowe czyny nieuczciwej reklamy (przykłady)
30. Formy, rodzaje, zasady pomocy publicznej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabinap6




Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:10, 17 Lis 2010    Temat postu:

Grażynko, pewnie że chcemy!!!SmileSmile
Mam nadzieję, że niewiele się zmieniło w przepisach od zeszłych lat w prawie konkurencji.....
Także super, że są jakieś notatki i opracowania:)Smile
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grazia
Administrator



Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:08, 17 Lis 2010    Temat postu:

Witam
odpowiedzi przesłałam na pocztę do Ewy Dzień i ona wrzuci to wszystkim na pocztę, ja tego jeszcze nie analizowałam, jeżeli będą pomyłki w odpowiedziach to proszę zgłaszajcie na bieżąco żeby nie uczyć się głupot, pozdrawiam
Grażyna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dana




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:00, 01 Lut 2011    Temat postu:

hey mam pytanie ma ktoś moze odpowiedzi na pytania
22 kto zgłasza koncentracje i kiedy
27 nieuczciwe praktyki rynkowe ...
30 decyzje przeesa uokik w sprawie koncentracj
bo nie wiem czy to sa te
decyzje pozytywne
negatywne
warunkowe
dekoncentracyjna??
odpiszcie jak wiecie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabinap6




Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:32, 02 Lut 2011    Temat postu:

Myślę, że jeżeli chodzi o decyzje, to będą to te, które wymieniłaś, czyli pozytywna, negatywna itp. co do pytania 22 i 27 jeszcze do tego nie doszłam, oj ciężko to widzęSad
wszystko z głowy wychodzi, uczę się jedno, a za chwilę zapominam poprzednie pytanie, koszmar:(Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dana




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:59, 02 Lut 2011    Temat postu:

ok dzieki
a teraz wracam do pytania kto zglasza koncentracje i kiedy czy to jest to
przy laczeniu- wszyscy przedsiebiorcy
przy przejeciu kontroli
prze utworzenie wspolnego przediebiorstwa
przy anabyciu mienia
pzy holdingu

to jest to czy cos innego moze
dajcie znac

a na 27 pytanie ma ktos odpowiedz ?????????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aneta;-)




Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:54, 02 Lut 2011    Temat postu:

zad 27. Nieuczciwe praktyki rynkowe, przykłady agresywnych praktyk rynkowych, reklama przynęta - charakterystyka

reklama przynęta, która polega na propozycji nabycia produktu po określonej cenie, bez ujawniania, że przedsiębiorca może mieć uzasadnione podstawy, aby sądzić, że nie będzie w stanie dostarczyć lub zamówić u innego przedsiębiorcy dostawy tych lub równorzędnych produktów po takiej cenie, przez taki okres i w takich ilościach, jakie są uzasadnione, biorąc pod uwagę produkt, zakres reklamy produktu i oferowaną cenę;

reklama przynęta i zamiana, która polega na propozycji nabycia produktu po określonej cenie, a następnie odmowie pokazania konsumentom reklamowanego produktu lub odmowie przyjęcia zamówień na produkt lub dostarczenia go w racjonalnym terminie lub demonstrowaniu wadliwej próbki produktu, z zamiarem promowania innego produktu;

Praktykę rynkową uznaje się za agresywną, jeżeli przez niedopuszczalny nacisk w znaczny sposób ogranicza lub może ograniczyć swobodę wyboru przeciętnego konsumenta lub jego zachowanie względem produktu, i tym samym powoduje lub może powodować podjęcie przez niego decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął.
Nieuczciwymi praktykami rynkowymi w każdych okolicznościach są następujące agresywne praktyki rynkowe:
1) wywoływanie wrażenia, że konsument nie może opuścić pomieszczeń przedsiębiorcy bez zawarcia umowy;
2) składanie wizyt w miejscu zamieszkania konsumenta, nawet jeżeli nie przebywa on tam z zamiarem stałego pobytu, ignorując prośbę konsumenta o jego opuszczenie lub zaprzestanie takich wizyt, z wyjątkiem przypadków egzekwowania zobowiązań umownych, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy;
3) uciążliwe i niewywołane działaniem albo zaniechaniem konsumenta nakłanianie do nabycia produktów przez telefon, faks, pocztę elektroniczną lub inne środki porozumiewania się na odległość, z wyjątkiem przypadków egzekwowania zobowiązań umownych, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy;
4) żądanie od konsumenta zgłaszającego roszczenie, w związku z umową ubezpieczenia, przedstawienia dokumentów, których w sposób racjonalny nie można uznać za istotne dla ustalenia zasadności roszczenia, lub nieudzielanie odpowiedzi na stosowną korespondencję, w celu nakłonienia konsumenta do odstąpienia od zamiaru wykonania jego praw wynikających z umowy ubezpieczenia;
5) umieszczanie w reklamie bezpośredniego wezwania dzieci do nabycia reklamowanych produktów lub do nakłonienia rodziców lub innych osób dorosłych do kupienia im reklamowanych produktów;
6) żądanie natychmiastowej lub odroczonej zapłaty za produkty bądź zwrotu lub przechowania produktów, które zostały dostarczone przez przedsiębiorcę, ale nie zostały zamówione przez konsumenta, z wyjątkiem sytuacji, gdy produkt jest produktem zastępczym
7) informowanie konsumenta o tym, że jeżeli nie nabędzie produktu, przedsiębiorcy może grozić utrata pracy lub środków do życia;
Cool wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał, uzyska bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności nagrodę lub inną porównywalną korzyść, gdy w rzeczywistości nagroda lub inna porównywalna korzyść nie istnieje lub uzyskanie nagrody lub innej porównywalnej korzyści uzależnione jest od wpłacenia przez konsumenta określonej kwoty pieniędzy lub poniesienia innych kosztów.
. Nieuczciwą praktyką rynkową jest prowadzenie działalności w formie systemu konsorcyjnego.
2. Nieuczciwą praktyką rynkową jest również organizowanie grupy z udziałem konsumentów w celu finansowania zakupu w systemie konsorcyjnym.

Przykłady:

operatorzy telekomunikacyjni rozsyłający ulotki oferujące darmowe weekendy bez
zaznaczenia, że darmowe minuty nie dotyczą połączeń z innymi operatorami;
- bank w ofercie reklamowej stwierdzał, że oprocentowanie konta na rachunku bankowym
wynosi 4% ale tylko przez pierwszy miesiąc zaś później oprocentowanie spada nawet
o połowę;
- spółka prowadząca szkołę policealną umieściła na ulotkach reklamowych sformułowanie:
„czesne 0 złotych, semestr gratis”. Studenci, którzy chcieli podjąć naukę dowiadywali się, że
treść ulotki dotyczy tylko jednego kierunku studiów oraz, że muszą przyprowadzić 5 innych
osób, które podpiszą umowę i wpłacą pierwszą ratę;
- konsument otrzymał od firmy przesyłkę z informacją o rzekomej wygranej i podaniu numeru
telefonu (o podwyższonej płatności), w którym konsument ma potwierdzić chęć odbioru
nagrody;
- reklama zachwalająca preparaty odchudzające, w sytuacji gdy preparaty te nie są skuteczne;
- reklama przewodnika lotniczego zachęcająca do zakupu biletów lotniczych po określonej
cenie wraz z informacją, że cena nie obejmuje opłat lotniskowych, podatków i innych opłat;
- prowadzenie kampanii reklamowej przez Telekomunikację Polską S.A. w konwencji serwisu
informacyjnego w sposób zmierzający do wywołania wśród widzów wrażenia, że przekaz
reklamowy jest informacją neutralną. Chodziło o to by w ten sposób ukryć promocyjny
charakter kampanii reklamowej (Telekomunikacja Polska S.A. nadała kampanii reklamowej
nazwę „Serwis Informacyjny Telekomunikacji Polskiej”. Rolę osoby prowadzącej program
powierzono Krystynie Czubównie, osobie będącej uprzednio znaną prezenterką
telewizyjnego programu informacyjnego. Wyemitowano kilka filmów reklamowych
w scenerii studia serwisu informacyjnego wraz z opiniami sondażowymi od telewidzów
wzorowanych na sondażach programów informacyjnych).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aneta;-)




Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:56, 02 Lut 2011    Temat postu:

Gdybyście mieli zad. 24 Mały i Duży świadek koronny przykłady to wrzućcie na forum

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aneta;-)




Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:54, 02 Lut 2011    Temat postu:

. Scharakteryzuj tajemnice przedsiębiorstwa ( tu nie wiem tylko co to jest ta złagodzona, zaostrzona
10. Utrudnianie wejście na rynek rzeczowo uzasadnione, rzeczowo nieuzasadnione – 4 przykłady).
16. Organy ochrony Konkurencji i konsumentów.
17. Prewencyjne instytucje - wymień.
19. przykłady praktyki ograniczenia konkurencji
21. Charakterystyka postępowania przed prezesem (wyjaśniające, jak długo trwa, hybrydowe).
24. Mały i duży świadek Koronny ( przykłady)
25. Sankcje.
28. Formy i przykłady pomocy publicznej
29. Rodzaje i zasady pomocy publicznej oraz ich charakterystyka.
Gdyby ktoś miał odpowiedzi na te pytania to będę wdzięczna Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dana




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:06, 02 Lut 2011    Temat postu:

17. Sankcje.
1)do 10% przychodów z roku poprzedzającego dla przedsiębiorstwa,
2)do 50 mln euro dla przedsiębiorstwa za umyślne lub nieumyślne nie zgłoszenie zamiaru konkurencji, niewykonanie decyzji, postanowień, udzielanie nierzetelnych, wprowadzających w błąd informacji.
3) osoby pełniące funkcje kierownicze lub wchodzące w skład organów zarządzających mogą być obciążone karą pieniężną do 50- krotności przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce

18. Świadek koronny.
Duży świadek koronny –zwolnienie z kary (nie ma tego pojęcia w ustawie) jest to pojęcie doktrynalne. Prezes odstępuje od nałożenia kary jeżeli przedsiębiorca spełnia łącznie następujące warunki:
1. jako pierwszy uczestnik porozumienia dostarczy informacje prezesowi o istnieniu porozumienia, wystarczającą do wszczęcia postępowania
2. przedstawi Prezesowi z własnej inicjatywy dowody umożliwiające wydanie stosownych decyzji.
3. współpracuje w toku postępowania z prezesem
4. zaprzestał uczestnictwa w porozumieniu – nie później niż w dniu poinformowania Prezesa Urzędu o istnieniu porozumienia
5. nie był inicjatorem zawarcia porozumienia
Mały świadek koronny – to osoba, która nie spełnia wszystkich warunków dot. dużego świadka koronnego, ale spełnia część warunków na podstawie, których uzyska złagodzenie kary:
1. przedstawi z własnej inicjatywy dowody, które w istotny sposób przyczyną się do wydania stosownych decyzji:
2. zaprzestał uczestnictwa najpóźniej w chwili przedstawienia dowodu.
3. może być inicjatorem zawarcia porozumienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dana




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:07, 02 Lut 2011    Temat postu:

6. Instytucje prewencyjne – charakterystyka.
Instytucje prewencyjne:
Nie są wydzielone w ustawie, obejmują trzy grupy działań:
1. informacyjno- ostrzegawcze (wydawanie Dziennika Urzędowego, materiałów informacyjnych ogólnych i szczegółowych, działalność naukowa i konsultacyjna)
2. programowanie i planowanie
3. nadzór nad koncentracją przedsiębiorstw (badanie stanów koncentracji, obowiązek zgłoszenia koncentracji)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dana




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:08, 02 Lut 2011    Temat postu:

Zasady, elementy pomocy publicznej:
1)zasada przejrzystości (każdy może sprawdzić kto uzyskał pomoc ze środków publicznych)
2)zasada proporcjonalności (pomoc powinna być proporcjonalna do skali problemu)
3)zasada spójności (wyrównywanie poziomu przedsiębiorstwa z branżą, innymi przedsiębiorstwami)
4)zasada subsydiarności (pomoc musi być nadzorowana)
Formy udzielania pomocy:
-dotacje rzeczowe,
-preferencje kredytowe,
-poręczenia kredytowe,
-preferencje podatkowe,
-różne instrumenty kapitałowe (np. zakup akcji nie pobierając dywidendy)
-gwarancje,
-zamówienia państwowe,
-obniżanie różnych należności (podatki, opłaty, licencje)
Rodzaje pomocy:
1)pomoc regionalna – może uzyskać region poniżej 70 % średniej unijnej PKB, celem pomocy jest wyrównanie poziomu w unii
2)pomoc sektorowa – pomoc dla sektorów schyłkowych, kryzysowych, np. kopalnie węgla kamiennego lub w celu tworzenia nowych sektorów, np. branża komputerowa
3)pomoc horyzontalna – celem jest poprawa konkurencyjności w przyszłości: infrastruktura, nowe systemy kształcenia, telekomunikacja, popieranie małych przedsiębiorstw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dana




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:09, 02 Lut 2011    Temat postu:

13. Postępowanie przed prezesem urzędu. / 15. Postępowanie wyjaśniające
Postępowanie przed Prezesem dzielimy na:
I. Postępowanie wyjaśniające
II. Postępowanie antymonopolowe
-ogólne
-w sprawach koncentracji
-w sprawach praktyk ograniczających konkurencję
III. Postępowanie w zakresie zbiorowych interesów konsumentów
IV. inne postępowania
V. postępowanie „świadek koronny”
Postępowanie przed prezesem ma charakter hybrydowy (łączy wiele elementów), toczy się na podstawie KPA z elementami szczególnymi (po odwołaniu KPC)

I. Cele postępowania wyjaśniającego:
-badanie rynku w celu określenia stopnia koncentracji
-badanie struktury rynku
-ustalenie istnienia obowiązku zgłoszenia koncentracji
-wstępne ustalenie czy nastąpiło naruszenie przepisów ustawy uzasadniające wszczęcie postępowania antymonopolowego
Postępowanie wszczynane jest z urzędu.
Postępowanie trwa nie dłużej niż 30 dni, w szczególnie skomplikowanych sprawach nie dłużej niż 60 dni

II. Postępowanie antymonopolowe
- wszczynane gdy postępowanie wyjaśniające dało powody
- na wniosek
- z własnej inicjatywy prezesa

1) Postępowanie koncentracyjne – postępowanie rozpoczyna się od zgłoszenia Prezesowi (obowiązek zgłoszenia koncentracji)
-przy łączeniu – zgłaszają wszyscy przedsiębiorcy
-przy przejęciu kontroli – przejmujący
-przy utworzeniu wspólnego przedsiębiorcy –wszyscy wspólnie
-przy nabyciu mienia- nabywający
-przy holdingu- dominujący przedsiębiorca
Postępowanie koncentracyjne trwa nie dłużej niż 2 miesiące, ale dla niektórych podmiotów może trwać dłużej
2) Postępowanie w sprawach praktyk ograniczających konkurencję
-każdy może zgłosić na piśmie zawiadomienie dotyczące podejrzenia praktyk ograniczających konkurencję (dołącza się uzasadnienie, dowód zgłoszenia)
Nie wszczyna się postępowania gdy prowadzi postępowanie Komisja Europejska lub gdy sprawa została rozstrzygnięta przez Unię Europejską
Można wszcząć postępowanie gdy organ innego państwa członkowskiego prowadzi lub rozstrzygną sprawę.
Postępowanie powinno trwać nie dłużej niż 5 miesięcy

III. Postępowanie w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów
Praktyki godzące w konsumentów w sposób bezprawny, w szczególności:
1)stosowanie wzorów umów, które są niedozwolone
2)naruszanie obowiązków udzielenia konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji
3)nieuczciwe praktyki rynkowej lub czyny nieuczciwej konkurencji
Ciężar dowodu że działanie nie stanowi nieuczciwej konkurencji spoczywa na przedsiębiorcy któremu zarzuca się takie działanie.
Postępowanie trwa nie dłużej niż 2 miesiące, w szczególnie skomplikowanych sprawach nie dłużej niż 3 miesiące.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grazia
Administrator



Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:59, 03 Lut 2011    Temat postu:

1. Geneza zwalczania nieuczciwej konkurencji.
2. Geneza prawa antymonopolowego.
3. Podział prawa konkurencji.
4. Wyjaśnij pojęcia:
Pozycja dominująca, konkurent, rynek właściwy.
5. Wyjaśnij pojęcia związane z kartelizacją: kartel, syndykat, trust.
6 Wyjaśnij pojęcia związane z koncentracja: holding, koncern, konsorcjum, konglomerat, koncentracja.
7. Czyn nieuczciwej konkurencji (generalna, kazuistyczna)
8. Scharakteryzuj tajemnice przedsiębiorstwa (definicja, formy naruszenia 4, czas trwania, złagodzona, zaostrzona.
9. Uprawnienia osób zagranicznych.
10. Utrudnianie wejście na rynek (kiedy jest rzeczowo uzasadnione, a kiedy jest rzeczowo nieuzasadnione – 4 przykłady).
11. Scharakteryzuj reklamę (uczciwa, nieuczciwa, pablic – relations, kto odp. za reklamę, propaganda).
12. Gdzie w ustawie są odwołania do dobrych obyczajów.
13. Bezzasadne powództwo (art. 22).
14. Nowe czyny nieuczciwej konkurencji (art. 17).
15. Wyłączenia ogólne (kto nie podlega art. 2, warunkowe, bezwarunkowe).
16. Organy ochrony Konkurencji i konsumentów.
17. Prewencyjne instytucje - wymień.
18. Scharakteryzuj przepisy koncentracyjne (łączny obrót, stany koncentracyjne 4, przejęcie wyłączenia, decyzje.
19. Scharakteryzuj praktyki ograniczenia konkurencji (porozumienia, przykłady).
20. Scharakteryzuj wyłączenia bagatelne i grupowe.
21. Charakterystyka postępowania przed prezesem (wyjaśniające, jak długo trwa, hybrydowe).
22. Kto zgłasza koncentrację i kiedy.
23. Amicis Curia.
24. Mały i duży świadek Koronny ( przykłady)
25. Sankcje.
26. Scharakteryzuj reklamę ukrytą.
27. Nieuczciwe praktyki rynkowe, przykłady agresywnych praktyk rynkowych, przykłady reklamy przynęty – charakterystyka.
28. Formy i przykłady pomocy publicznej.
29. Rodzaje i zasady pomocy publicznej oraz ich charakterystyka.
30. Decyzje prezesa UOKiK w sprawach koncentracji.

Ewa mi wczoraj przesłała aktualne pytania:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabinap6




Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:04, 03 Lut 2011    Temat postu:

A wiecie może jakie prof. Olszewski zadaje pytania, czy opisowe czy jakieś takie krótkie i konkretne? wszystko zależy od tego, kto na jakie pytania trafi....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ceglaforum.fora.pl Strona Główna -> Uczelnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin